ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΕΞΗΓΗΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ Α.Μ.
01. HOME
Στο πρώτο υπομενού της αρχικής σελίδας (DAYS & NIGHTS 2014–2019) καταγράφεται ένα Ημερολόγιο / Ιμερολόγιο / Νυχτολόγιο συμβάντων που απασχόλησαν τον συγγραφέα αυτά τα χρόνια πριν κλειστεί σε μια δημιουργική σιωπή. Το δεύτερο μενού (A.M. 'S BLOG) οδηγεί στο μπλογκ του Ά. Μ. το γνωστό ως Data, by Aris Grandman, επίσης ναρκωμένο εδώ και κάποια χρόνια. Θα επανέλθει, αν προλάβει… Το τρίτο υπομενού (BIBLIOGRAPHY) κατευθύνει στην πλήρη βιβλιογραφία του συγγραφέα με τους αναγκαίους συνδέσμους προς τις ενεργές διαδικτυακές σελίδες του. Στo τέταρτο υπομενού (PERSONAL PHOTOS) ο αναγνώστης βρίσκει ένα λεύκωμα σχετικά πρόσφατων φωτογραφιών του Ά. Μ. Στο τελευταίο υπομενού (ARCHIVE) συγκροτείται βαθμιαία ένα αποθετήριο καταγραφών από το Αρχείο του συγγραφέα.
02. WHO IS A. Μ.
Yπό αυτό το μενού δημοσιεύεται κατά σειράν: I. BIOGRAPHY, WORKS: ένα καίριο βιογραφικό του Ά. Μ., εξώφυλλα όλων των έργων του κατά τη χρονολογική τους τάξη και σύνδεσμοι προς τη βιβλιογραφία και ενδεικτικές φωτογραφίες του. ΙI. INTERVIEWS: Xαρακτηριστικές συνεντεύξεις για τη γενικότερη στάση του Ά. Μ. απέναντι στην κοινωνία και την κουλτούρα της εποχής του. ΙΙΙ. ΕΚΛΕΚΤΙΚΕΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΕΣ: Πηγές θεμελιωδών εμπνεύσεων και επιδράσεις στο έργο και τη φιλοσοφία ζωής του Ά. Μ. IV. ΑΛΗΘΕΙΕΣ (;): Tα βαθύτερα πιστεύω του Ά. Μ. V. DE PROFUNDIS: Ορισμένες από τις κεντρικές φιλοσοφικές και αισθητικές του θέσεις.
03. THE ARTS:
Στo αρχικό UT PICTURA POESIS μενού ο αναγνώστης μπορεί να αντιληφθεί τη στενή εμπλοκή του Ά. Μ. με την εικαστική ανάγνωση του κόσμου. Στα επόμενα πέντε υπομενού παρουσιάζονται δείγματα από τη δουλειά του συγγραφέα στα εικαστικά, τη φωτογραφία, το graphic novel και τα πολυμέσα – καθώς και εκδόσεις που σχετίζονται στενά με αυτή την ουσιώδη για την τέχνη του εμπλοκή.
04. FICTION FACTORY:
Στo αρχικό μενού FICTION: A. THE BEGINNING παρατίθεται, με λεπτομέρειες, η προϊστορία της σχέσης του Ά. Μ. με τα γράμματα (1978-1993): από την πρώτη του απόπειρα σε βιβλίο το 1978-79, τις πρώτες του κριτικές αναγνώσεις μέσα από το περιοδικό Προοδευτικός Κινηματογράφος, τη γραφή της λεγόμενης Τριλογίας του '80 (1982-1985) μέχρι και το μυθιστόρημα Πορτρέτο Θλιμμένου Άντρα σε Τραίνο (1993), μήτρα της μετέπειτα συγγραφικής του περιόδου. Χαρακτηριστικά δείγματα γραφής συνοδεύουν τις παρουσιάσεις αυτών των βιβλίων. Στα επόμενα υπομενού παρουσιάζεται ο κύριος όγκος του μυθοπλαστικού του έργου, δηλαδή:
ΙI. B. THE 80'S TRILOGY: H Tριλογία του '80 στην παλαιά (1982-1985) και νέα μορφή της (2018).
ΙΙI. C. THE SANIDOPOULOS' SAGA: Η λεγόμενη «Μυθιστορία Σανιδόπουλου» (Οι Ωραίες Ημέρες του Βενιαμίν Σανιδόπουλου / Αγάπη, Κήποι, Αχαριστία / Η Μανία με την Άνοιξη (καθώς και κριτικές τόσο για τα βιβλία της Μυθιστορίας γενικά, όσο και ειδικότερα για τη Μανία με την Άνοιξη).
ΙV. D. THE COMRADESHIP TRILOGY: μια άτυπη τριλογία (της Συντροφικής Ζωής) στην οποία διαβάζονται υπό ενιαία οπτική η μεταιχμιακή Μανία με την Άνοιξη, Το Χαστουκόδεντρο και το Πολ και Λόρα, ζωγραφική εκ του φυσικού. Το μενού αυτό παραπέμπει επομένως σε τρία υπομενού προς αυτές τις τρεις μείζονες μυθιστορίες: Ι. Η Μανία με την Άνοιξη. ΙΙ. Το Χαστουκόδεντρο (ίσως το πιο πολυδιαβασμένο έργο του συγγραφέα). ΙΙΙ. Πολ και Λόρα, ζωγραφική εκ του φυσικού. Τα έργα συνδέονται με λινκ προς τις αντίστοιχες κριτικές που έχουν γραφεί γι' αυτά.
V. E. FLLSST, FLLSST, FLLLSSST: Το μυθιστόρημα-ανατομία της Κρίσης που είχε πλατειά αποδοχή ώστε να αποσπάσει και το βραβείο Νίκος Θέμελης του διαδικτυακού περιοδικού Αναγνώστης.
VI. NOVELLA: Οι νουβέλες του Ά. Μ. και τα διηγήματά του (Γλυκειά Επιστροφή, Τα Δεδομένα της Ζωής μας, True Love).
05. CRITICISM + JAMES JOYCE:
Στo αρχικό μενού ART CRITICISM δίνεται το γενικό κριτικό στίγμα του Ά. Μ. ως συστατικό της εν γένει δημιουργικής δουλειάς του και δημοσιεύονται μερικές αντιπροσωπευτικές κριτικές του επί της λογοτεχνικής ύλης, που η πρώτη δημοσίευσή τους στον Τύπο προκάλεσε συζητήσεις. Στο επόμενο υπομενού «A.M.' S BOOKS ON JOYCE» εξετάζεται η πολύχρονη δουλειά του συγγραφέα στη μελέτη τού τζοϊσικού σύμπαντος όπου, εννοείται, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο εξηγητικό έργο Ulysses, Οδηγός Ανάγνωσης αλλά και σε άλλα έργα, λιγότερο γνωστά στο ευρύ κοινό: Giacomo Joyce και Αγαπημένο Βρωμοδουβλίνο. Στο τρίτο υπομενού «SEEING THROUGH ART», παρουσιάζονται θεμελιώδεις κριτικές αναγνώσεις του Ά.Μ. που σχετίζονται στενά με την εμπλοκή του στην ανάγνωση της εικόνας (και μέσω αυτής, πάντα, στην ανάγνωση του κόσμου). Στο τελευταίο υπομενού, «LITERATURE / CULTURE», παρουσιάζεται αφενός το Διαφθορείς / Εραστές / Παραβάτες, όπου για πρώτη φορά εκτέθηκε η θεωρία του Ά. Μ. για την επανανάγνωση της νεοελληνικής λογοτεχνίας· το Πεδία Μάχης Αφύλακτα, μια κριτική για την κυρίαρχη κουλτούρα στα χρόνια του εγκληματικού χρηματιστικού κεφαλαίου και του Διαδικτύου καθώς και το πιο πρόσφατο Πορτρέτο του Συγγραφέα ως Κριτικού.
06. PAGES:
Σ' αυτή την ενότητα ο επισκέπτης του ιστοτόπου έχει στη διάθεσή του ένα δείγμα από τα περισσότερα βιβλία μυθοπλασίας του Ά. Μ., δείγμα συχνά εκτενές, το οποίο ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης κατεβάζει στον Η/Υ του. Τα υπομενού εδώ αναφέρονται στις μεγάλες ενότητες βιβλίων του Ά. Μ. όπως αυτές ταξινομούνται (και αναλύονται) στο μενού «FICTION FACTORY». Τέλος, στο υπομενού «TRANSLATIO» παρουσιάζεται η γενικότερη θεωρία του Ά. Μ. για τη μετάφραση καθώς και αντιπροσωπευτικά δείγματα δουλειάς του (ανανεώνονται κατά διαστήματα).
07. SEMINARIUM:
Εδώ ο αναγνώστης έρχεται σε επαφή με την καθαρά «διδακτική» πλευρά του Ά. Μ.: Tις βασικές αρχές διδασκαλίας που εφήρμοζε στα ειδικά σεμινάριά του για την τέχνη της Γραφής καθώς και υλικά αξιοποιήσιμα για ασκήσεις και εργασίες*.
* Για την είσοδο στα υλικά σεμιναρίων και τις ασκήσεις απαιτείται κωδικός που λαμβάνεται σε συνεννόηση με τον συγγραφέα.
Στο πρώτο υπομενού της αρχικής σελίδας (DAYS & NIGHTS 2014–2019) καταγράφεται ένα Ημερολόγιο / Ιμερολόγιο / Νυχτολόγιο συμβάντων που απασχόλησαν τον συγγραφέα αυτά τα χρόνια πριν κλειστεί σε μια δημιουργική σιωπή. Το δεύτερο μενού (A.M. 'S BLOG) οδηγεί στο μπλογκ του Ά. Μ. το γνωστό ως Data, by Aris Grandman, επίσης ναρκωμένο εδώ και κάποια χρόνια. Θα επανέλθει, αν προλάβει… Το τρίτο υπομενού (BIBLIOGRAPHY) κατευθύνει στην πλήρη βιβλιογραφία του συγγραφέα με τους αναγκαίους συνδέσμους προς τις ενεργές διαδικτυακές σελίδες του. Στo τέταρτο υπομενού (PERSONAL PHOTOS) ο αναγνώστης βρίσκει ένα λεύκωμα σχετικά πρόσφατων φωτογραφιών του Ά. Μ. Στο τελευταίο υπομενού (ARCHIVE) συγκροτείται βαθμιαία ένα αποθετήριο καταγραφών από το Αρχείο του συγγραφέα.
02. WHO IS A. Μ.
Yπό αυτό το μενού δημοσιεύεται κατά σειράν: I. BIOGRAPHY, WORKS: ένα καίριο βιογραφικό του Ά. Μ., εξώφυλλα όλων των έργων του κατά τη χρονολογική τους τάξη και σύνδεσμοι προς τη βιβλιογραφία και ενδεικτικές φωτογραφίες του. ΙI. INTERVIEWS: Xαρακτηριστικές συνεντεύξεις για τη γενικότερη στάση του Ά. Μ. απέναντι στην κοινωνία και την κουλτούρα της εποχής του. ΙΙΙ. ΕΚΛΕΚΤΙΚΕΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΕΣ: Πηγές θεμελιωδών εμπνεύσεων και επιδράσεις στο έργο και τη φιλοσοφία ζωής του Ά. Μ. IV. ΑΛΗΘΕΙΕΣ (;): Tα βαθύτερα πιστεύω του Ά. Μ. V. DE PROFUNDIS: Ορισμένες από τις κεντρικές φιλοσοφικές και αισθητικές του θέσεις.
03. THE ARTS:
Στo αρχικό UT PICTURA POESIS μενού ο αναγνώστης μπορεί να αντιληφθεί τη στενή εμπλοκή του Ά. Μ. με την εικαστική ανάγνωση του κόσμου. Στα επόμενα πέντε υπομενού παρουσιάζονται δείγματα από τη δουλειά του συγγραφέα στα εικαστικά, τη φωτογραφία, το graphic novel και τα πολυμέσα – καθώς και εκδόσεις που σχετίζονται στενά με αυτή την ουσιώδη για την τέχνη του εμπλοκή.
04. FICTION FACTORY:
Στo αρχικό μενού FICTION: A. THE BEGINNING παρατίθεται, με λεπτομέρειες, η προϊστορία της σχέσης του Ά. Μ. με τα γράμματα (1978-1993): από την πρώτη του απόπειρα σε βιβλίο το 1978-79, τις πρώτες του κριτικές αναγνώσεις μέσα από το περιοδικό Προοδευτικός Κινηματογράφος, τη γραφή της λεγόμενης Τριλογίας του '80 (1982-1985) μέχρι και το μυθιστόρημα Πορτρέτο Θλιμμένου Άντρα σε Τραίνο (1993), μήτρα της μετέπειτα συγγραφικής του περιόδου. Χαρακτηριστικά δείγματα γραφής συνοδεύουν τις παρουσιάσεις αυτών των βιβλίων. Στα επόμενα υπομενού παρουσιάζεται ο κύριος όγκος του μυθοπλαστικού του έργου, δηλαδή:
ΙI. B. THE 80'S TRILOGY: H Tριλογία του '80 στην παλαιά (1982-1985) και νέα μορφή της (2018).
ΙΙI. C. THE SANIDOPOULOS' SAGA: Η λεγόμενη «Μυθιστορία Σανιδόπουλου» (Οι Ωραίες Ημέρες του Βενιαμίν Σανιδόπουλου / Αγάπη, Κήποι, Αχαριστία / Η Μανία με την Άνοιξη (καθώς και κριτικές τόσο για τα βιβλία της Μυθιστορίας γενικά, όσο και ειδικότερα για τη Μανία με την Άνοιξη).
ΙV. D. THE COMRADESHIP TRILOGY: μια άτυπη τριλογία (της Συντροφικής Ζωής) στην οποία διαβάζονται υπό ενιαία οπτική η μεταιχμιακή Μανία με την Άνοιξη, Το Χαστουκόδεντρο και το Πολ και Λόρα, ζωγραφική εκ του φυσικού. Το μενού αυτό παραπέμπει επομένως σε τρία υπομενού προς αυτές τις τρεις μείζονες μυθιστορίες: Ι. Η Μανία με την Άνοιξη. ΙΙ. Το Χαστουκόδεντρο (ίσως το πιο πολυδιαβασμένο έργο του συγγραφέα). ΙΙΙ. Πολ και Λόρα, ζωγραφική εκ του φυσικού. Τα έργα συνδέονται με λινκ προς τις αντίστοιχες κριτικές που έχουν γραφεί γι' αυτά.
V. E. FLLSST, FLLSST, FLLLSSST: Το μυθιστόρημα-ανατομία της Κρίσης που είχε πλατειά αποδοχή ώστε να αποσπάσει και το βραβείο Νίκος Θέμελης του διαδικτυακού περιοδικού Αναγνώστης.
VI. NOVELLA: Οι νουβέλες του Ά. Μ. και τα διηγήματά του (Γλυκειά Επιστροφή, Τα Δεδομένα της Ζωής μας, True Love).
05. CRITICISM + JAMES JOYCE:
Στo αρχικό μενού ART CRITICISM δίνεται το γενικό κριτικό στίγμα του Ά. Μ. ως συστατικό της εν γένει δημιουργικής δουλειάς του και δημοσιεύονται μερικές αντιπροσωπευτικές κριτικές του επί της λογοτεχνικής ύλης, που η πρώτη δημοσίευσή τους στον Τύπο προκάλεσε συζητήσεις. Στο επόμενο υπομενού «A.M.' S BOOKS ON JOYCE» εξετάζεται η πολύχρονη δουλειά του συγγραφέα στη μελέτη τού τζοϊσικού σύμπαντος όπου, εννοείται, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο εξηγητικό έργο Ulysses, Οδηγός Ανάγνωσης αλλά και σε άλλα έργα, λιγότερο γνωστά στο ευρύ κοινό: Giacomo Joyce και Αγαπημένο Βρωμοδουβλίνο. Στο τρίτο υπομενού «SEEING THROUGH ART», παρουσιάζονται θεμελιώδεις κριτικές αναγνώσεις του Ά.Μ. που σχετίζονται στενά με την εμπλοκή του στην ανάγνωση της εικόνας (και μέσω αυτής, πάντα, στην ανάγνωση του κόσμου). Στο τελευταίο υπομενού, «LITERATURE / CULTURE», παρουσιάζεται αφενός το Διαφθορείς / Εραστές / Παραβάτες, όπου για πρώτη φορά εκτέθηκε η θεωρία του Ά. Μ. για την επανανάγνωση της νεοελληνικής λογοτεχνίας· το Πεδία Μάχης Αφύλακτα, μια κριτική για την κυρίαρχη κουλτούρα στα χρόνια του εγκληματικού χρηματιστικού κεφαλαίου και του Διαδικτύου καθώς και το πιο πρόσφατο Πορτρέτο του Συγγραφέα ως Κριτικού.
06. PAGES:
Σ' αυτή την ενότητα ο επισκέπτης του ιστοτόπου έχει στη διάθεσή του ένα δείγμα από τα περισσότερα βιβλία μυθοπλασίας του Ά. Μ., δείγμα συχνά εκτενές, το οποίο ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης κατεβάζει στον Η/Υ του. Τα υπομενού εδώ αναφέρονται στις μεγάλες ενότητες βιβλίων του Ά. Μ. όπως αυτές ταξινομούνται (και αναλύονται) στο μενού «FICTION FACTORY». Τέλος, στο υπομενού «TRANSLATIO» παρουσιάζεται η γενικότερη θεωρία του Ά. Μ. για τη μετάφραση καθώς και αντιπροσωπευτικά δείγματα δουλειάς του (ανανεώνονται κατά διαστήματα).
07. SEMINARIUM:
Εδώ ο αναγνώστης έρχεται σε επαφή με την καθαρά «διδακτική» πλευρά του Ά. Μ.: Tις βασικές αρχές διδασκαλίας που εφήρμοζε στα ειδικά σεμινάριά του για την τέχνη της Γραφής καθώς και υλικά αξιοποιήσιμα για ασκήσεις και εργασίες*.
* Για την είσοδο στα υλικά σεμιναρίων και τις ασκήσεις απαιτείται κωδικός που λαμβάνεται σε συνεννόηση με τον συγγραφέα.