Ο Ά.Μ. ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ με τα πολυμέσα από τότε που υπάρχουν… Σε συνθήκες αυτοδίδακτου πεισματάρη, με «χειροποίητες» μορφές που «πειράζουν» τις τεχνικές προδιαγραφές του ψηφιακού μέσου, πάντα στο πλαίσιο μιας διαρκούς μαθητείας στην εικόνα και, μέσω αυτής, στη γενικότερη ανάγνωση του κόσμου. Τα εδώ βίντεο δεν μπορούν να διαβαστούν ανεξάρτητα από το υπόλοιπο έργο του Ά.Μ. Το υπόλοιπο έργο του Ά.Μ. επίσης διαφωτίζεται, σε κάποιο βαθμό, από τις γόνιμες (οπωσδήποτε για τον ίδιο) εμμονές του στην πολυμεσική εικόνα.*
Σ' αυτή τη σελίδα (αλλά και σε άλλες εδώ σελίδες, με διαφορετική σκοπιμότητα) αναρτώνται κατά διαστήματα δείγματα αυτής της δουλειάς.**
–––––––––––––––––
* Να σημειωθεί ότι ο Ά.Μ., στη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας, είχε την ευκαιρία, υπηρετώντας ως οπερατέρ στην τότε ΥΕΝΕΔ, να αποκτήσει από κοντά χρήσιμη εμπειρία στις κινηματογραφικές τεχνικές, το μοντάζ κλπ.
** Τα βίντεο του Ά.Μ. υπακούουν, κατά κανόνα, στον αργό χρόνο της ανάγνωσης των βιβλίων. Απαιτούν επομένως από τον επισκέπτη αντίστοιχη ανάγνωση.
Υπενθύμιση:
Το οπτικό υλικό των εδώ αναρτημένων βίντεο, όπως και γενικώς όλο το οπτικό υλικό αυτού του ιστοτόπου, αποτελεί προϊόν μόχθου
και άρα © του Ά.Μ. Για την αναπαραγωγή του υλικού αυτού, παρακαλούμε, απλή αίτηση εδώ.
Σ' αυτή τη σελίδα (αλλά και σε άλλες εδώ σελίδες, με διαφορετική σκοπιμότητα) αναρτώνται κατά διαστήματα δείγματα αυτής της δουλειάς.**
–––––––––––––––––
* Να σημειωθεί ότι ο Ά.Μ., στη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας, είχε την ευκαιρία, υπηρετώντας ως οπερατέρ στην τότε ΥΕΝΕΔ, να αποκτήσει από κοντά χρήσιμη εμπειρία στις κινηματογραφικές τεχνικές, το μοντάζ κλπ.
** Τα βίντεο του Ά.Μ. υπακούουν, κατά κανόνα, στον αργό χρόνο της ανάγνωσης των βιβλίων. Απαιτούν επομένως από τον επισκέπτη αντίστοιχη ανάγνωση.
Υπενθύμιση:
Το οπτικό υλικό των εδώ αναρτημένων βίντεο, όπως και γενικώς όλο το οπτικό υλικό αυτού του ιστοτόπου, αποτελεί προϊόν μόχθου
και άρα © του Ά.Μ. Για την αναπαραγωγή του υλικού αυτού, παρακαλούμε, απλή αίτηση εδώ.
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑ ΒΟΤΣΑΛΑ
THE PEBBLES' GAME
THE PEBBLES' GAME
A game of skill (and expertise) in art and aesthetics.
Prerequisites for the game:
Υοu play on a rectagular wooden pad like the one we use to cut meat or bread at the kitchen (preferably worn out).
You need five to seven pebbles of various design and proportions, preferably with more than two distinct facets each.
It is important that the five-six ones, the basic ones, be of the same colour and (or) hue as shown in the pictures here.
One of them must be somewhat smaller and different in shape and colour.
You may use 2 or 3 extra pebbles, but cautiously.
Στο παιχνίδι με τα βότσαλα μετριέται η αισθητική, η καλλιέργεια του παίκτη, η όποια επαφή του με την τέχνη, η εφευρετικότητά του και πολλά άλλα. Αυτό το παιχνίδι έχει μια λογική πολύ κοντά σ' εκείνη του Ζεν. Είναι ιδανικό για να παίζεται με παιδιά (οποιασδήποτε ηλικίας). Ιδανικό. Είναι ιδανικό για να παίζεται με τον ερωτικό σύντροφο. Ιδανικό. Προσφέρει ηρεμία μεγαλύτερη από τη γιόγκα. Αποτελεί άσκηση, στο πεδίο της αισθητικής, αντίστοιχη σε απαιτήσεις με εκείνη που χαρακτηρίζει, στο πεδίο της στρατηγικής, το σκάκι.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Σημαντική προϋπόθεση για το παιχνίδι είναι τα σωστά υλικά. Βότσαλα που ο παίκτης τα νιώθει καλά στο χέρι, ξύλο για τον άβακα καλά δουλεμένο, όχι με βερνίκι, όχι λείο.
Ο ένας μετά τον άλλο οι παίκτες τοποθετούν ή αφαιρούν βότσαλα στον άβακα. Κάθε φορά που ΟΛΟΙ οι παίκτες κρίνουν ότι η διάταξη «στέκεται» αισθητικά, δηλαδή δίνει ένα ενδιαφέρον και πρωτότυπο αισθητικά αποτέλεσμα, η σειρά περνάει στον επόμενο παίκτη.
Όταν κάποια στιγμή ΟΛΟΙ συμφωνήσουν ότι αν προχωρήσει κι άλλο η διάταξη θα «χαλάσει» ή ότι απλώς δεν γίνεται στο σημείο που μαζί έφτασαν να «προχωρήσει» κι άλλο, το παιχνίδι σταματά.
«Νικητής» με την πολύ συμβατική έννοια του όρου, αναδεικνύεται εκείνος που, με την τελική του «πινελιά» δηλ. την τοποθέτηση ενός ή πολλών στοιχείων στην υπάρχουσα διάταξη, της δίνει την καταληκτική της μορφή.
Το παιχνίδι απαιτεί ηρεμία, αυτοσυγκέντρωση, χαλάρωση, σχόλη. Νευρικά, βιαστικά, δεν παίζεται, ακυρώνεται ο σκοπός του.
Γι' αυτό και το μυστικό είναι να μετακινείς ελαφρά προς κάθε κατεύθυνση, σχεδόν ανεπαίσθητα ελαφρά, τα βότσαλά σου πριν καταλήξεις κάπου.
Συμμετρικά, συμβατικά σχέδια όπως τετράγωνα, ρόμβοι, ορθογώνια κλπ. ακόμα και αν έχουν δημιουργηθεί στην τύχη, αναγκάζουν τον παίκτη που τα έστησε να παραχωρήσει τη θέση του στον επόμενο.
Η ψηφιακή φωτογραφία, που δίνει τη δυνατότητα να ελεγχθούν διάφορα στάδια εξέλιξης του αποτελέσματος, είναι επιτρεπτή αν συμφωνούν ΟΛΟΙ οι παίκτες και επιτρέπει να «σώζονται» προς μεταγενέστερη μελέτη οι πιο ενδιαφέρουσες παρτίδες.
ΣΧΟΛΙΟ
Εννοείται ότι χωρίς συζήτηση επί του εκάστοτε αποτελέσματος, χωρίς συζήτηση για την ομορφιά και την ασκήμια, την αλήθεια και το ψέμα της εκάστοτε εικόνας, το παιχνίδι δύσκολα αποκτά τις πραγματικές, τις θεραπευτικές του διαστάσεις.
Παίκτες με μικρή, ελάχιστη ή ανύποπτη εικαστική παιδεία κατά κανόνα αναδεικνύονται οι ευφυέστεροι, τεχνικότεροι και πιο ενδιαφέροντες, γι' αυτό και η τυχόν συμμετοχή νεαρών ατόμων στο παιχνίδι το καθιστά, από πολλές απόψεις περισσότερο δημιουργικό.
Prerequisites for the game:
Υοu play on a rectagular wooden pad like the one we use to cut meat or bread at the kitchen (preferably worn out).
You need five to seven pebbles of various design and proportions, preferably with more than two distinct facets each.
It is important that the five-six ones, the basic ones, be of the same colour and (or) hue as shown in the pictures here.
One of them must be somewhat smaller and different in shape and colour.
You may use 2 or 3 extra pebbles, but cautiously.
Στο παιχνίδι με τα βότσαλα μετριέται η αισθητική, η καλλιέργεια του παίκτη, η όποια επαφή του με την τέχνη, η εφευρετικότητά του και πολλά άλλα. Αυτό το παιχνίδι έχει μια λογική πολύ κοντά σ' εκείνη του Ζεν. Είναι ιδανικό για να παίζεται με παιδιά (οποιασδήποτε ηλικίας). Ιδανικό. Είναι ιδανικό για να παίζεται με τον ερωτικό σύντροφο. Ιδανικό. Προσφέρει ηρεμία μεγαλύτερη από τη γιόγκα. Αποτελεί άσκηση, στο πεδίο της αισθητικής, αντίστοιχη σε απαιτήσεις με εκείνη που χαρακτηρίζει, στο πεδίο της στρατηγικής, το σκάκι.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Σημαντική προϋπόθεση για το παιχνίδι είναι τα σωστά υλικά. Βότσαλα που ο παίκτης τα νιώθει καλά στο χέρι, ξύλο για τον άβακα καλά δουλεμένο, όχι με βερνίκι, όχι λείο.
Ο ένας μετά τον άλλο οι παίκτες τοποθετούν ή αφαιρούν βότσαλα στον άβακα. Κάθε φορά που ΟΛΟΙ οι παίκτες κρίνουν ότι η διάταξη «στέκεται» αισθητικά, δηλαδή δίνει ένα ενδιαφέρον και πρωτότυπο αισθητικά αποτέλεσμα, η σειρά περνάει στον επόμενο παίκτη.
Όταν κάποια στιγμή ΟΛΟΙ συμφωνήσουν ότι αν προχωρήσει κι άλλο η διάταξη θα «χαλάσει» ή ότι απλώς δεν γίνεται στο σημείο που μαζί έφτασαν να «προχωρήσει» κι άλλο, το παιχνίδι σταματά.
«Νικητής» με την πολύ συμβατική έννοια του όρου, αναδεικνύεται εκείνος που, με την τελική του «πινελιά» δηλ. την τοποθέτηση ενός ή πολλών στοιχείων στην υπάρχουσα διάταξη, της δίνει την καταληκτική της μορφή.
Το παιχνίδι απαιτεί ηρεμία, αυτοσυγκέντρωση, χαλάρωση, σχόλη. Νευρικά, βιαστικά, δεν παίζεται, ακυρώνεται ο σκοπός του.
Γι' αυτό και το μυστικό είναι να μετακινείς ελαφρά προς κάθε κατεύθυνση, σχεδόν ανεπαίσθητα ελαφρά, τα βότσαλά σου πριν καταλήξεις κάπου.
Συμμετρικά, συμβατικά σχέδια όπως τετράγωνα, ρόμβοι, ορθογώνια κλπ. ακόμα και αν έχουν δημιουργηθεί στην τύχη, αναγκάζουν τον παίκτη που τα έστησε να παραχωρήσει τη θέση του στον επόμενο.
Η ψηφιακή φωτογραφία, που δίνει τη δυνατότητα να ελεγχθούν διάφορα στάδια εξέλιξης του αποτελέσματος, είναι επιτρεπτή αν συμφωνούν ΟΛΟΙ οι παίκτες και επιτρέπει να «σώζονται» προς μεταγενέστερη μελέτη οι πιο ενδιαφέρουσες παρτίδες.
ΣΧΟΛΙΟ
Εννοείται ότι χωρίς συζήτηση επί του εκάστοτε αποτελέσματος, χωρίς συζήτηση για την ομορφιά και την ασκήμια, την αλήθεια και το ψέμα της εκάστοτε εικόνας, το παιχνίδι δύσκολα αποκτά τις πραγματικές, τις θεραπευτικές του διαστάσεις.
Παίκτες με μικρή, ελάχιστη ή ανύποπτη εικαστική παιδεία κατά κανόνα αναδεικνύονται οι ευφυέστεροι, τεχνικότεροι και πιο ενδιαφέροντες, γι' αυτό και η τυχόν συμμετοχή νεαρών ατόμων στο παιχνίδι το καθιστά, από πολλές απόψεις περισσότερο δημιουργικό.
everyman's book – No one's book
Ένα florilegium για τη σύγχρονη αναγνωστική συμπεριφορά
Το βιβλίο του Καθένα / Το βιβλίο του Κανένα
Το βιβλίο αυτό (2001-02) είναι ένα florilegium από επινοημένες φράσεις και στερεότυπες φράσεις και ειρωνικές φράσεις και δηκτικές φράσεις και ακατάσχετες φράσεις γενικώς (που αποκτούν πλήρως το νόημά τους μόνο με τη συνέργεια του αναγνώστη). Είναι επίσης ένα florilegium από επινοημένες, στερεότυπες και ειρωνικές ή και δηκτικές εικόνες, εικόνες γενικώς (που αποκτούν πλήρως το νόημά τους μόνο με τη συνέργεια του αναγνώστη).
Το βιβλίο αυτό έχει το προνόμιο: Α' Να υπάρχει μόνον σε ένα αντίτυπο. Β' Να δανείζεται μόνον προς ανάγνωση (με αίτημα εδώ). Γ' Να διαβάζεται όπως τα ποιήματα, ανά σελίδα ή ενότητα σελίδων αλλά και να διαβάζεται ως νουβέλα από την πρώτη ως την τελευταία σελίδα. Δ' Να διαβάζεται απλώς ως φευγαλέα εντύπωση μιας κάποιας λαθρανάγνωσης: δηλαδή, με τον τρόπο που συμβαίνει μέσα από αυτό το συγκεκριμένο βίντεο όπου, γι' αυτόν ακριβώς τον σκοπό, η λήψη είναι συχνά ασταθής, τρέμει, συσπάται, θολώνει (αυτό επιτεύχθηκε εξαιρετικά απλά: ο Ά.Μ. ξεφυλλίζει με το ένα χέρι το βιβλίο ενώ με το άλλο χειρίζεται την κάμερα).* E' Nα διαβάζεται ως flip-book.
Όταν εκτίθεται σε εκθεσιακό χώρο το βιβλίο κρέμεται από την οροφή με ένα κορδόνι στο ύψος των ματιών ώστε να επιτυγχάνεται η ίδια, ή περίπου η ίδια, εντύπωση.
––––––––––––––––––––––––––––––
* Υπάρχει και δεύτερο βίντεο, τραβηγμένο με διαφορετική λογική και άψογο από τεχνική άποψη, που παραμένει ακόμα αδημοσίευτο.
Το βιβλίο αυτό (2001-02) είναι ένα florilegium από επινοημένες φράσεις και στερεότυπες φράσεις και ειρωνικές φράσεις και δηκτικές φράσεις και ακατάσχετες φράσεις γενικώς (που αποκτούν πλήρως το νόημά τους μόνο με τη συνέργεια του αναγνώστη). Είναι επίσης ένα florilegium από επινοημένες, στερεότυπες και ειρωνικές ή και δηκτικές εικόνες, εικόνες γενικώς (που αποκτούν πλήρως το νόημά τους μόνο με τη συνέργεια του αναγνώστη).
Το βιβλίο αυτό έχει το προνόμιο: Α' Να υπάρχει μόνον σε ένα αντίτυπο. Β' Να δανείζεται μόνον προς ανάγνωση (με αίτημα εδώ). Γ' Να διαβάζεται όπως τα ποιήματα, ανά σελίδα ή ενότητα σελίδων αλλά και να διαβάζεται ως νουβέλα από την πρώτη ως την τελευταία σελίδα. Δ' Να διαβάζεται απλώς ως φευγαλέα εντύπωση μιας κάποιας λαθρανάγνωσης: δηλαδή, με τον τρόπο που συμβαίνει μέσα από αυτό το συγκεκριμένο βίντεο όπου, γι' αυτόν ακριβώς τον σκοπό, η λήψη είναι συχνά ασταθής, τρέμει, συσπάται, θολώνει (αυτό επιτεύχθηκε εξαιρετικά απλά: ο Ά.Μ. ξεφυλλίζει με το ένα χέρι το βιβλίο ενώ με το άλλο χειρίζεται την κάμερα).* E' Nα διαβάζεται ως flip-book.
Όταν εκτίθεται σε εκθεσιακό χώρο το βιβλίο κρέμεται από την οροφή με ένα κορδόνι στο ύψος των ματιών ώστε να επιτυγχάνεται η ίδια, ή περίπου η ίδια, εντύπωση.
––––––––––––––––––––––––––––––
* Υπάρχει και δεύτερο βίντεο, τραβηγμένο με διαφορετική λογική και άψογο από τεχνική άποψη, που παραμένει ακόμα αδημοσίευτο.
Μικρό δείγμα πολυμεσικών εικόνων ως μέρος του εργαστηρίου ιδεών του Ά.Μ.
|
|
|
|